printlogo

مرسدس بنز می کوشد تا سال 2020 به بزرگترین بازیگردان بازار خودروهای لوکس چین تبدیل شود.
کد خبر : 11332
تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1395 11:08:00

مرسدس بنز می کوشد تا سال 2020 به بزرگترین بازیگردان بازار خودروهای لوکس چین تبدیل شود. 

چین در سال 2015 با رشدی 32.6 درصدی به بزرگترین بازار محصولات مرسدس بنز تبدیل شد که بسیار بیشتر از رشد 0.7 درصدی ب ام و بود. از سویی دیگر فروش آئودی در چین با سقوط 1.4 درصدی مواجه شد. با این حال از بعد فروش مرسدس بنز سال گذشته 373459 دستگاه خودرو را روانه بازار  کرد که در مقایسه با ارقام 570 و 460 هزار دلاری شرکت های فولکس واگن و ب ام و کم تر است. 

حالا بیش از یک دهه چیرگی ب ام و بر بازار خودروهای لوکس، مرسدس فاصله اش را کم تر و کم تر می کند. به طوریکه توانسته سه ماهه ابتدایی امسال از رقبایش پیشی بگیرد. مدیر دایملر چین در جواب این سوال که چقدر بازار چین را مهم می داند گفت: ما برای تبدیل شدن به خودروساز شماره یک جهان نیازی به اول شدن در چین نداریم. البته چین همچنان به روند رو به رشد خود ادامه می دهد. با این حال چین ظرف پنج سال آینده جزء مهم ترین اهداف ما خواهد ماند ما می خواهیم تا سال 2020 اول شویم ولی نه به هر قیمتی.