printlogo

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ، نقدینگی را مشکل اصلی صنعت خودرو و قطعه سازی کشور اعلام کرد و گفت : برای دستیابی به اهداف و استراتژی صنعت خودرو باید کمبود های موجود در این بخش تأمین گردد تا صنعت خودرو و قطعه سازی کشور قادر به ادامه فعالیت باشد.
کد خبر : 11069
تاریخ انتشار : 18 فروردین 1395 12:39:00

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ، نقدینگی را مشکل اصلی صنعت خودرو و قطعه سازی کشور اعلام کرد و گفت : برای دستیابی به اهداف و استراتژی صنعت خودرو باید کمبود های موجود در این بخش تأمین گردد تا صنعت خودرو و قطعه سازی کشور قادر به ادامه فعالیت باشد.

محمدرضا نجفی منش اظهار داشت : مشکلات موجود در صنعت قطعه سازی عموما مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور و از جمله خودروسازان است امروز کمبود نقدینگی مشکل عمده صنعت خودرو و قطعه سازی است از این رو برای دستیابی به اهداف و استراتژی باید کمبود در این بخش تأمین گردد تا صنعت خودرو و قطعه سازی کشور قادر به ادامه فعالیت باشد.

وی همچنین با توجه به برخی نظرات در خصوص کیفیت قطعات داخلی گفت : در حال حاضر به لحاظ کیفی مشکل چندانی در صنعت قطعه سازی وجود ندارد و کلیه قطعات مورد نیاز در صنعت خودرو مطابق با سفارشات تأمین می گردد.

وی تصریح کرد : متاسفانه نرخ سود بانکی در ایران در مقایسه با سایر کشورها رقم بالایی است چنانچه این مساله موجب بروز مشکلاتی در صنعت قطعه سازی شده است.

وی قیمت گذاری خودرو را مشکل دیگر در صنعت قطعه سازی عنوان کرد و افزود  : این امر، انگیزه حضور سرمایه گذاران خارجی را در بازار داخل کاهش می دهد که درخواست کردیم با توجه به اینکه 16 سازنده داخلی و 17 وارد کننده خودرو در کشور فعالیت دارند شورای اقتصاد خودرو را از لیست کالاهای انحصاری خارج کند.

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان اظهار داشت : مسلما ورود خودروسازان خارجی می تواند در توسعه و پیشرفت صنعت مؤثر باشد با حضور خودروسازان خارجی می توان شاهد عملکرد بهتر صنعت قطعه سازی کشور باشیم.

نجفی منش با اشاره به تاثیر برجام و رفع تحریم ها بر صنعت خودرو افزود : رفع تحریم‌های بین المللی به‌ تنهایی کمکی به صنعت خودرو کشور نخواهد کرد بلکه صنعت خودرو باید به سمت جهانی شدن وافزایش صادرات حرکت کند تا بتواند در جایگاه مطلوب قرار گیرد.

 

منبع: خبرخودرو