در حالی که به گفته رئیس پلیس، حجم سفرهای انجام شده در تعطیلات عید فطر 14 درصد بیشتر از سفرهای عید نوروز بود، برخی شرکتهای امداد خودرویی بدون تعیین امدادرسان شیفت برای ارائه خدمات به خودروهای معیوب، تنها به ارائه خودروی یدککش و حمل خودروهای معیوب پرداختند.
یکی از متقاضیان دریافت امداد در روزهای تعطیل عید فطر طی تماسی با خبرگزاری فارس گفت: همزمان با تعطیلات عید فطر برای سفر به همراه خانواده اقدام کردیم ولی در بین راه و در جاده به دلیل معیوب شدن خودرو، از ادامه را باز ماندیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه خودروی من شامل گارانتی شرکت خودروساز بود، با شرکت امداد خودرو ایران برای دریافت امداد تماس گرفتم ولی اپراتورهای این شرکت به من اعلام کردند که امکان ارسال امداد برای شما وجود ندارد و فقط میتوانند خودروی یدککش برای حمل خودروی معیوبم ارسال کنند تا خودرو به نمایندگی ایران خودرو منتقل شود و پس از اتمام تعطیلات، نقض فنی آن برطرف شود.
وی ادامه داد: با توجه به معیوب شدن خودرو در جاده، نمیتوانستم تا روز شنبه در شهری که هیچ آشنایی آنجا نداشتم منتظر بمانم.
این متقاضی امداد افزود: با توجه به اینکه شرکتهای خودروساز در زمان ارائه کارت گارانتی به خریدار نسبت به امدادرسانی متعهد میشوند ولی در زمانی که به امدادگران نیاز داریم، کمکی به ما نمیشود.
یکی دیگر از مصرف کنندگان خودروهای داخلی نیز در تماس با خبرگزاری فارس، گفت: در تعطیلات عید فطر با نقض فنی در خودرویم در جاده روبرو شدم ولی عدم ارائه امداد از سوی شرکت امداد خودرو باعث شد تا مجبور شوم خودرویم را با یدک کش به شهر مبدأ بازگردانم و از سفر منصرف شوم.
کوتاهی شرکتهای امدادرسان خودرویی در حالی در بازار انحصاری خودرو حاکم است که همواره مسئولان دولتی و مدیران شرکتهای خودروساز از بهبود شرایط امدادرسانی به خریداران خودرو خبر میدهند.
همچنین عدم امداد رسانی در حالی رخ داد که پیشبینی حجم سنگین تردد در جادهها میشد، به گونهای پلیس با همکاری دیگر نهادهای مرتبط طی جلسات متعدد برای مدیریت راه ها اقدام به برنامهریزی کردند که بازتاب گستردهای نیز در رسانهها داشت اما در کمال تعجب امداد خودرو ترجیح داد به جای پوشش خدمات رسانی جادهای که حجم بالای تقاضای آن نیز قابل پیشبینی بود همگام با مسافران جاده عازم تعطیلات شود.
منبع: فارس