«خبرماشین» - برخی رسانه های خبری از افزایش نیم میلیاردی ب ام و i8 خبر دادند. خودرویی که قیمت تمام شده آن با تعرفه واردات 4% و تمامی هزینه ها حدود 800 میلیون تومان است. حال اگر سود 200 میلیون تومانی را هم برای واردکننده در نظر بگیریم، قیمت این خودرو به یک میلیارد تومان می رسد.
ورود ب ام و i8 به کشور حرف و حدیثهای زیادی را با خود به همراه داشت. این خودروی که طراحی فوقالعاده آن را می توان فراتر از نسل خودروهای امروزی دانست، با ورود به نمایشگاههای پایتخت تمامی نگاه ها را به خود جلب کرد.
ورود این خودروی متفاوت ب ام و به نمایشگاههای اتومبیل تهران باعث شد که شمار زیادی از رهگذاران و علاقهمندان، این خودرو را در پشت شیشه نمایشگاهها نه به عنوان اتومبیل بلکه به عنوان یک اثر هنری به نظاره بنشینند.
این خودرو طی ماههای گذشته در نمایشگاهها و سایتهای اینترنتی خرید و فروش خودرو با قیمت 1.5 میلیارد تا یک میلیارد و 700 میلیون تومان برچسب قیمت خورده بود ولی مشکلاتی که در راه شمارهگذاری این خودروها با پلاک ملی به وجود آمد، باعث شد تا این رقم در برخی از نمایشگاهها کاهش هم داشته باشد.
طی هفتههای گذشته اخباری مبنی بر شمارهشدن این خودروی خاص منتشر و اعلام شد که تعدادی از این خودروها پس از 9 ماه پلاک ملی دریافت کردهاند.
دریافت پلاک ملی باعث شد تا قیمت این نوع خودرو در بازار به صورت کاذب افزایش یابد؛ به طوری که قیمت آن هم اکنون به 2 میلیارد و 200 تا 2 میلیارد و 350 میلیون تومان (با پلاک ملی) افزایش یافته است. این در حالی است که قیمت قبلی خودرو نیز خیلی بالاتر از رقم واقعی آن بود.
موتور این خودرو از نوع هیبریدی است و در بازارهای جهانی به قیمتی حدود 136 هزار دلار به فروش میرسد. هماکنون هر دلار آمریکا در بازار آزاد، معادل حدود 3500 تومان است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» ارائه خدمات به خودروی مزبور با توجه به تکنولوژی بسیار بالا، نیاز به کسب آموزش فنی و نصب تجهیزات تعمیرگاهی است. خودروی هیبریدی i8 به منظور به رخ کشیدن تکنولوژی پیشرو BMW و با تیراژ محدود تولید شده است و ورود آن به کشور بدون وجود زیرساخت های فنی و آموزشی لازم جهت ارائه سرویس و خدمات پس از فروش موجب خسارت به مصرف کننده نهایی و اتلاف سرمایه ملی است.