printlogo

در حال حاضر میزان خرید پریوس مورد تمایل تویوتا نیست و افت تقاضای بازار ایالات متحده باعث کاهش فروش آن شده است.
کد خبر : 10069
تاریخ انتشار : 20 بهمن 1394 11:24:00

در حال حاضر میزان خرید پریوس مورد تمایل تویوتا نیست و افت تقاضای بازار ایالات متحده باعث کاهش فروش آن شده است. 

تویوتا 5 سال پیش برنامه جاه طلبانه ای برای خودروی دوستدار محیط زیست پریوس و تبدیل آن به پرفروش ترین محصول شرکتش داشت. تویوتا در راستای همین رویکرد در سال 2011 خانواده پریوس را با افزودن نسخه کوچک C گسترش داد و پس از آن نسخه های V و هیبریدی الکتریکی  را به امید پیشی گرفتنش از خودروهایی همچون کمری و کرولا معرفی کرد. 

تویوتا در سال 2010 اعلام کرد که ظرف 10 تا 20 سال آینده تقاضای خودروهای دوستدار محیط زیست تا حداقل قابل توجهی افزایش یابد اما کاهش ناگهانی بهای سوخت و توجه مجدد مشتریان به خودروهای شاسی بلند و پیکاپ به یکباره همه چیز را دگرگون کرد و خودروهای سبز را بیشتر و بیشتر به حاشیه راند. 

حالا تویوتا در شرایطی قرار گرفته که نمی داند گسترش نسخه های متفاوت پریوس چه پیامدهایی برای آن خواهد داشت وتا چه حدی می تواند روی آن ها حساب کند.