هیوندای نیز همچون دیگر خودروسازان تمرکز جدی تری بر شاسی بلندها و کراس اوورها خواهد داشت.
این خودروساز کره ای تولید سدان بزرگ آزرا را متوقف خواهد کرد که فروش خوبی در ایالات متحده نداشته است. به نظر می رسد این خودرو از بازارهای دیگری که با نام گرنجور فروخته می شود حذف نشود اما هیوندای موتور آمریکا از این پس نیازی به آزرا نخواهد داشت. هم چنین این امر به متمایز ساختن برند هیوندای از زیر برند لوکس جنسیس کمک خواهد کرد.
مدیرعامل هیوندای موتور آمریکا، Dave Zuchowski طی مصاحبه ای اظهار داشت اگر این خودروساز محدودیت تولید نداشته باشد کراس اوور کامپکت توسان فروش بیش تری از الانترای پرفروش خواهد داشت. هیوندای تصمیم دارد با افزایش خروجی، تولید را هدف قرار دهد.
این برند به همین منظور ابزار و تجهیزات جدیدی را به کارخانه Montgomery آلاباما برده است تا بتواند مدل های سانتافه اسپرت و سوناتا را تولید کند. ظرفیت تولید سالانه سانتافه اسپرت به حدود 50 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.
هیوندای به منظور پاسخ گویی به کمبود توسان هم چنین تولید 50 هزار دستگاه مازاد را در سال جاری در نظر دارد و جای تعجب نیست اگر فروش آن از الانترا بیش تر شود.
هیوندای هم چنین محصولات کراس اوور کلاس B خود را توسعه خواهد داد تا با مدل هایی همچون نیسان جیوک، فیات 500X، مزدا CX-3 و جیپ رنگاده رقابت کند. مهم ترین نکته آن است که زیر برند جنسیس نیز دارای کراس اوورهای لوکس خواهد بود که در آینده در سایزهای مختلفی عرضه می شوند.