«مجله ماشین» - عماد احمدیوسفی / در حالی صنعت حمل و نقل جاده ای کشور در انتظار هجوم انواع کامیون های روز اروپایی است که زودتر از لغو تحریم ها به یکباره از سوی چند شرکت مدعی نمایندگی داف تراکس شاهد ورود کشنده های سری XF بودیم.
داف تراکس آیندهوون که سهامدارش گروه پاکار آمریکایی است که مدعی اول تحریم کشور عزیزمان بوده و هست، مهم نیست که از چه طریقی و با چه تکنیکی این کشنده ها وارد شدند، همانطور که لزوماً ورود یک کشنده جدید و مدرن به خودی خود مهم نیست، مهم نقش و تاثیر آن بر صنعت حمل و نقل و جامعه رانندگان تجاری کشورمان است. ورود کدام یک از این کشنده ها یا نمایندگی تریلرسازان اروپایی موجب افزایش ظرفیت حمل بار استاندارد در کشورمان شده است؟ یا تکنولوژی جدیدی که هم سطح ایمنی کار را بالا برده و هم موجب رشد سطح دانش فنی رانندگان شده باشد؟
به گزارش پایگاه خبری «مجله ما شین»، ساخت تانکرهای 33200 لیتری از سوی مجتمع صنعتی ماموت در سال 1387 نمونه خوبی از رشد و پیشرفت با ارائه ظرفیت بالاتر در حمل مواد سوختی کشور بود، همچنین ماموت دیزل با ارائه کشنده های اسکانیا یورو3 مجهز به ریتاردرهای هیدرولیکی هم ایمنی جاده ها را افزایش داد و هم سطح دانش رانندگان کشور. سایپا دیزل تولید کننده شماره یک کشور پس از یک دوره ناموفق ثبت نام متقاضیان، اقدام به عرضه ولوو FH500 نمود، ماک و رنو هم جز گروه ولوو AB هستند که خبری از کشنده های آنها نبود و نیست اما سایپا دیزل دو گونه از کشنده های نسل جدید ولوو را عرضه نمود.
جهت مشاهده ادامه این گزارش کلیک کنید