نسل بعدی شاسی بلند ب ام و X3 بار دیگر در جاده دیده شده است.
نسل سوم X3 از نسخه ای از پلتفرم دیفرانسیل عقب انعطاف پذیر به کار رفته در سری 7 جدیدبهره خواهد برد.
این ساختار جدید که Carbon Core نامیده می شود به منظور کاهش وزن طراحی شده و در نتیجه از طریق بهره گیری از مواد سبکی همچون آلومینیوم، استیل مقاوم و فیبر کربنی باعث بهبود مصرف سوخت و عملکرد این خودرو خواهد شد.
علیرغم بهره گیری از تکنیک های استتار متعدد در این خودرو می توان تشخیص داد که X3 جدید علیرغم زیر ساخت جدید دارای طراحی تحولی خواهد بود.
در قسمت جلوی نسل بعدی X3 جلوپنجره دو تکه بزرگ تر از همیشه به همراه مجموعه چراغ های جلویی تعبیه شده است که آماده تولید به نظر می رسد.
نیم رخ این خودرو دارای خط شانه ای ظریف و گلگیرهای تقریبا مربعی است.در قسمت پشت این خودرو هنوز چراغ های عقب موقت نمونه اولیه تعبیه شده است.
گمان می رود X3 جدید از موتور 2.0 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر و 3.0 لیتری شش خطی بنزینی و دیزلی بهره ببرد.
ممکن است X3 جدید برای برخی بازارها با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ سه سیلندر بنزینی مشابه نسخه به کار رفته در فیس لیفت 318i با قدرت 100 کیلووات و گشتاور 220 نیوتون متر عرضه شود.