مرکز تیونینگ Veilside، سال 1990 در ژاپن تاسیس شد و نخستین بار تغییراتی بر روی تویوتا سوپرا ایجاد کرد. شهرت این شرکت پس از نمایش سری فیلم های «سریع و خشن» بیشتر شد زیرا که در قسمت اول تا پنجم ، اتومبیل کاراکتر های اصلی فیلم با بادی کیت و رینگ این تیونرمشاهده گردید. یکی از دلایل خاص و ویژه بودن نیسان مورد بررسی ما نیز، به همراه داشتن همین کیت بدنه بسیار زیباست که با افزایش طول و پهنا، ابهت ویژه ای را به همراه داشته است. هزینه این کیت بدنه و اگزوز با نصب آن 21 هزار دلار و هزینه فیبر کربن های بکار رفته در خودرو به 4 هزار دلار می رسد که در مجموع حدود 90 میلیون تومان با نیسان های Nismo استاندارد افزایش قیمت دارد. این نیسان توسط یکی از هموطنان ما از کشورکویت به ایران منتقل شده و پلاک کویتی نیز زیر پلاک گذر موقت خودنمایی میکند. ما نیز فرصت را غنیمت شمرده و به سراغ آن می رویم. در طی مسیر و قبل از رسیدن به خودرو، تمامی صحنههای فیلم معروف توکیو دریفت از مجموعه فیلمهای سریع و خشن را مرور کرده که برای بهترین سکانسها، از یک نیسان 350z با همین کیت بدنه استفاده شده بود. به ملاقات اتومبیلی میرویم که یک نسل بالاتر از آن و مدل 2013 است و علاوه بر Nismo بودن، کیت بدنه پهن آن، اتومبیل را از حالت یک خودروی اسپرت ساده خارج کرده است. کمی زودتر از موعد مقرر به محل مورد نظر میرسیم. دقایقی بعد، نیسان وارد میشود. در نمای روبهرو شاهد سپر با دماغهای جلوتر از حالت استاندارد هستیم .بدنه پهن آن، نگاه همه را مجذوب خود میکند. شما هم با ما همراه باشید.
عکس: بهزاد اویسی
گزارش کامل این مقاله را در «مجله ماشین» شماره 396 دی ماه 1394 مطالعه نمائید.