یک کارشناس صنعت خودرو گفت: یکی از پارامترهایی که وزارت صنایع باید کنترل کند این است که نباید برای واردات خودرو با تعداد کم مجوز صادر شود و این امری است که باید به آن توجه و دقت شود.
مرزبان اظهار داشت: وزارت صنایع اگر طرحی در زمینه تغییر تعرفه خودروهای وارداتی دارد باید میزان برآورد این طرح بر اساس دستاوردهای واردات خودرو تعیین شده باشد.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که خودرویی با تیراژ پایین وارد کشور می شود و پس از آن واردات متوقف می گردد این خودروها خدمات پس از فروش ندارند و خریداران متحمل ضرر و زیان می شوند.
وی در ادامه افزود: وارد کنندگان پس از واردات، سود قابل توجهی نموده و به عواقب این موضوع توجهی ندارند زیرا بعضی از شرکت ها خودروی با کیفیتی که در برخی کشورها تولید می شود را وارد و در صورت مشاهده میزان سوددهی و کشش بازار واردات را ادامه می دهند در غیر این صورت واردات متوقف می شود.
مرزبان تصریح کرد: برای حل این معضل وزارت صنایع باید با تدبیر عمل کند و واردکننده را ملزم نماید واردات خودرو باید با تیراژ بالا انجام شود در غیر اینصورت واردکننده باید میزان تعرفه بالایی بپردازد و این امر به صورت یک قانون تعریف شود به نحوی که میزان تعرفه واردات بر اساس تعداد خودروی وارداتی باشد.
منبع: خبرخودرو