نسل چهارم میتسوبیشی پاجیرو کنونی (متفاوت از میتسوبیشی پاجیرو اسپرت) که با عنوان میتسوبیشی Montero و Shogun نیز در سراسر دنیا عرضه می شود در نمایشگاه خودروی پاریس 2006 رونمایی شد.
اخیرا اعلام شده است که این شاسی بلند بزرگ به نسل پنجم نمی رسد.
دو دلیل اصلی برای اتخاذ این تصمیم شامل کاهش فروش این شاسی بلند پرچم دار و قوانین آلایندگی سخت گیرانه در برخی بازارها است. اصلاح در بهره وری و افزودن ویژگی هایی جدید به مدلی 9 ساله تغییری قابل توجه را در رشد فروش ایجاد نخواهد کرد چرا که اکنون رقابت در طراحی و تکنولوژی های جدیدتر است. در سال مالی گذشته 54 هزار دستگاه از پاجیرو در سراسر دنیا به فروش رسید در حالی که فروش این خودرو در ابتدا 160 هزار دستگاه بود.
این خودروساز ژاپنی تصمیم گرفته که نسل بعدی پاجیرو را تولید نکند و در عوض بر خودروهایی پر فروش تر و کم مصرف تر تمرکز کند. این خودروساز بر کراس اوور/شاسی بلندهایی کوچک تر تمرکز خواهد کرد که شامل میتسوبیشی اوتلندر است. گمان می رود نسخه های هیبریدی شارژی و تمام برقی این خودرو نیز در آینده عرضه شوند. سال آینده نسل چهارم میتسوبیشی ASX بر اساس میتسوبیشی eX کانسپت ساخته می شود که ماه اکتبر در نمایشگاه خودروی توکیو 2015 رونمایی شد. گزارش شده است که این خودرو نسخه ای هیبریدی شارژی نیز خواهد داشت اما تا قبل از سال 2017 عرضه نخواهد شد.
آینده میتسوبیشی متکی بر کلاس کراس اوورها و شاسی بلندها خواهد بود.
مخاطبان پایگاه خبری «مجله ماشین» از این پس میتوانند مهمترین اخبار روز خودروسازی ایران و جهان را در اسرع وقت روی تلفن همراه و رایانه خود دریافت کنند.
جهت عضویت از طریق لـیـنـک زیر وارد کانال پایگاه خبری «مجله ماشین» شوید و گزینه join (پیوستن) را بزنید.
telegram.me/machine_magazine