براساس یک قانون جدید، شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به ارائه خدمات به خودروها تا حداکثر 48 ساعت پس از مراجعه مشتریان، خواهند بود.
مشکلات موجود در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو نارضایتی مصرفکنندگان را به دنبال داشته است.
در این زمینه نظرسنجی صورت گرفته بیانگر نارضایتی اکثریت مصرفکنندگان از خدمات ارائه شده در این حوزه است.
یکی از دلایل این نارضایتی نیز مشکلات موجود در اخذ پذیرش در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو و تاخیر در تعمیر و تحویل خودروها به دلایل مختلف بهویژه کمبود و نبود قطعات یدکی است.
این مشکلات در تدوین اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است.
در ماده 36 این قانون در این زمینه قید شده است:" عرضهکننده خودرو مکلف است خدمات سیار و طرحهای امداد را برای انجام امدادرسانی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب در دوران ضمانت و مشترکین در دوران تعهد، متناسب با تعداد و پراکندگی توزیع محصول مستقر کند، به نحوی که در هر صورت انجام خدمات در کمتر از 48 ساعت از زمان اعلام عیب، ارائه گردد".
اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییسجمهوری، اجرایی خواهد شد.
منبع: ایسنا
مخاطبان پایگاه خبری «مجله ماشین» از این پس میتوانند مهمترین اخبار روز خودروسازی ایران و جهان را در اسرع وقت روی تلفن همراه و رایانه خود دریافت کنند.
جهت عضویت از طریق لـیـنـک زیر وارد کانال پایگاه خبری «مجله ماشین» شوید و گزینه join (پیوستن) را بزنید.
telegram.me/machine_magazine