تاکنون تصور می شد که کاکتوس M کانسپت جدید سیتروئن نسخه ای از آفرود نمادین Mehari است اما این خودروساز فرانسوی این دیدگاه را تغییر داده است.
E-Mehari جدید در نگاه اول با کاکتوس M اشتباه گرفته می شود که ماه سپتامبر به عنوان نسخه ای مبتکرانه از شاسی بلند نوین C4 کاکتوس رونمایی شد.
اما با نگاه دقیق تر به این خودرو مشخص می شود که E-Mehari برقی جدید علیرغم ظاهر کلی مشابه، دارای اشتراکات کمی با همتاهای کاکتوس خود است.
E-Mehari دارای ظاهری به سبک قدیمی تر از کاکتوس است. درهای این خودرو با شیارهایی به همراه روکش برجسته لولاها تزئین شده اند در حالی که روکش نقره ای قاب شیشه جلو و قاب های rollover نیز به زیبایی این خودرو می افزایند.
طراحی E-Mehari همچون Mehari مدل دهه 1960 بر پلاستیک متمرکز بوده و دارای بدنه پلاستیکی حرارت دیده بهمنظور مقاومت در برابر ضربه های جزئی است.
E-Mehari که با همکاری شرکت خودروهای برقی Bollore ساخته شده از یک موتور الکتریکی متصل به باطری یون لیتیوم 30 کیلووات ساعتی بهره می برد.
سیتروئن وعده داده است که طیف حرکتی این خودرو در حدود 200 کیلومتر و بیشینه سرعت آن 110 کیلومتر بر ساعت بوده و زمان شارژ کامل آن 8 ساعت خواهد بود.
تایید شده که E-Mehari در سال 2016 تولید شده و هتل ها و تفریحگاه های جنوب اروپا مشتریان ایده آل این خودرو خواهند بود.
مخاطبان پایگاه خبری «مجله ماشین» از این پس میتوانند مهمترین اخبار روز خودروسازی ایران و جهان را در اسرع وقت روی تلفن همراه و رایانه خود دریافت کنند.
جهت عضویت از طریق لـیـنـک زیر وارد کانال پایگاه خبری «مجله ماشین» شوید و گزینه join (پیوستن) را بزنید.
telegram.me/machine_magazine