نسخه ای سوخت سلولی هیدروژنی از مرسدس GLC در دست ساخت است.
این خودروساز آلمانی تصمیم دارد اولین خودروی سوخت سلولی هیدروژنی خود را طی دو سال آینده عرضه کرده و از GLC به عنوان پلتفرم انتخابی برای این تکنولوژی استفاده کند.
مدیر تحقیقات و توسعه مرسدس، توماس وبر تایید کرد که این خودروساز در پی طیف حرکتی ترکیبی 600 کیلومتر برای سلول سوختی و باطری و زمان سوخت گیری 3 دقیقه برای مخزن هیدروژن است.
این مدل GLC F-Cell نامیده خواهد شد و قرار است قبل از عرضه در نمایندگی ها، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 رونمایی شود.
مرسدس GLC F-Cell مانند دیگر خودروهای سوخت سلولی هیدروژنی کنونی در بازارهای منتخب عرضه شده و با تویوتا میرای، هوندا FCV Clarity و هیوندای توسان سوخت سلولی رقابت خواهد کرد.
مرسدس تکنولوژی سوخت سلولی را با کلاس B خود تست کرده اما تصمیم دارد آن را با GLC وارد بازار کند. وبر اعلام کرده که هزینه بالای سوخت سلولی باعث شده مدل های سوخت سلولی هیدروژنی در کلاس های بالاتر قابل پذیر باشند.
مخاطبان پایگاه خبری «مجله ماشین» از این پس میتوانند مهمترین اخبار روز خودروسازی ایران و جهان را در اسرع وقت روی تلفن همراه و رایانه خود دریافت کنند.
جهت عضویت از طریق لـیـنـک زیر وارد کانال پایگاه خبری «مجله ماشین» شوید و گزینه join (پیوستن) را بزنید.
telegram.me/machine_magazine