کارشناس صنعت با بیان اینکه درحال حاضر هیچ نهاد یا سازمانی بر پروسه تولید تایر نظارت نمی کند و تایرهای بی کیفیت به بازار ارائه می شوند .
مسعود غفرانی با بیان اینکه مواد اولیه تایر وارداتی نیست، گفت: بحث تولید تایر رعایت استانداردهای جهانی است که سودجویان از طریق مختلف سعی بر دور زدن استانداردهای مصرفی شده دارند و همین امر موجب می شود تا کیفیت لاستیک های تولید داخل چندان مناسب نباشد.
وی بااشاره به اینکه واردات تایر در سالهای اخیر افزایش یافته است در خصوص دلایل این اتفاق گفت: یکی از دلایل تولید سالانه 800 هزار خودرو در کشور بوده، با توجه به این در این بخش صادرات ناچیز است برای این میزان خودرو 302 میلیون حلقه تایر نیاز است که باید بخشی از آن از طریق واردات تامین شود.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه دولت باید از صنعتگران حمایت کند افزود: علاوه بر این پتروشیمی ها باید کیفیت تولید خود را ارتقا داده و مواد اولیه با کیفیتی را دراختیار تایرسازان قرار دهند.
وی ادامه داد: باید صفر تا صد مراحل تولید تایر تحت کنترل و نظارت باسد در حالی که هیچ نهاد و سازمانی روی این مسئله نظارت نمی کند.
به گفته وی در حال حاضر حدود 30 درصد تایرهای مصرفی کشور وارداتی است که بیشتر از کشورهای چین و هند تامین شده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
مخاطبان پایگاه خبری «مجله ماشین» از این پس میتوانند مهمترین اخبار روز خودروسازی ایران و جهان را در اسرع وقت روی تلفن همراه و رایانه خود دریافت کنند.
جهت عضویت از طریق لـیـنـک زیر وارد کانال پایگاه خبری «مجله ماشین» شوید و گزینه join (پیوستن) را بزنید.
telegram.me/machine_magazine