نیسان در تلاش است تا خودرویی سوخت سلولی را به خط تولید بدون آلایندگی خود اضافه کند البته عجله ای برای عرضه آن در بازار ندارد.
مدیرعامل نیسان، کارلوس گون طرفدار سرسخت خودروهای برقی باطری است اما این خودروساز گزینه های دیگر خود را نیز حفظ کرده است.
این خودروساز در ماه ژانویه 2013 از قراردادی مشترک با فورد و دایملر برای ساخت تکنولوژی سوخت سلولی خبرداد و در کنار این همکاری، کار تحقیقات و توسعه خود را نیز پیش می برد و اکنون به نظر می رسد این برنامه ها در دست اجرا هستند.
گون در حاشیه نمایشگاه خودروی توکیو هفته گذشته اظهار داشت خودروهای سوخت سلولی پیش رو هستند البته شاید در زمان اعلام شده در سال 2013 یعنی تقریبا در سال 2017 عرضه نشوند.
به گفته گون، نیسان اکنون تصمیم دارد تا چهار یا پنج سال آینده خودروهای سوخت سلولی خود را برای مشتریان آماده سازد.
وی هم چنین به تفاوت های قابل توجه در هزینه های ساخت خودروهای الکتریکی و هیدروژنی اشاره کرده است.
گون گفت: "هزینه ارتقای ایستگاه خدمات برای توزیع هیدروژن در حدود 2.5 میلیون دلار است. در مقابل، خودروهای الکتریکی می توانند در منزل یا محل کار شارژ شوند. نصب یک شارژر خانگی قیمتی کم تر از 2 هزار دلار دارد. در ایالات متحده بیش از 8800 ایستگاه شارژ عمومی وجود دارد در حالی که ایستگاه های سوخت هیدروژنی تنها 13 مورد هستند."
مخاطبان پایگاه خبری «مجله ماشین» از این پس میتوانند مهمترین اخبار روز خودروسازی ایران و جهان را در اسرع وقت روی تلفن همراه و رایانه خود دریافت کنند.
جهت عضویت از طریق لـیـنـک زیر وارد کانال پایگاه خبری «مجله ماشین» شوید و گزینه join (پیوستن) را بزنید.
telegram.me/machine_magazine