سنندجی افزود : بنا بر توافقی که بین سازمان شهرداری و موسسه استاندارد صورت پذیرفته است ؛ شرکتی که در زمینه بازدید مخازن گاز اتوبوس ها تخصص دارد در سامانه دو اتوبوسرانی مستقر شده و کارگاهی را تاسیس کرده اند که در طی روز ۳۰ دستگاه اتوبوس برای انجام تست به آنجا انتقال داده می شوند.
وی اظهار داشت : با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته مخازن سوخت اتوبوس های بخش خصوصی و شرکتی شرکت واحد مجبور به انجام این تست خواهند بود.
وی تصریح کرد : این مخازن از نظر استحکام و ایمنی در سه رده تقسیم بندی خواهند شد ، که مخازن کپسول درجه سه از رده خدمت رسانی خارج می شود. تاکنون ۴۰۰ کپسول رده سه شناسایی شده است که باید تحت نظر شرکت استاندارد و شرکت واحد معدوم شوند.
سنندجی در ادامه بیان داشت : انجام این وظیفه طی توافق های موجود بر عهده سازمان های دیگر بوده که در انجام آن کوتاهی کرده اند به همین علت بنا بر تکلیفی که شورای شهر به شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و شهرداری محول کرد ، این سازمان ها خود در راس انجام این وظیفه قرار گرفتند .
مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت : اعتبارات برای انجام تست مخازن کپسول اتوبوس ها در شرکت واحد به طور کامل از طریق سازمان شهرداری تامین خواهد شد.
وی در ادامه ضمن اشاره به لزوم خدمت رسانی به معلولان و جانبازان در سطح شهر خاطر نشان کرد : در حال حاضر پایانه ای در غرب تهران بنام پایانه معلولین و جانبازان ، در حال خدمات رسانی به این عزیزان است . این پایانه دارای ۱۰۰دستگاه ون ،۵۰ دستگاه سواری و ۲۵ دستگاه اتوبوس می باشد که این تعداد خودرو برای شهر تهران کافی نیست و نیاز این پایانه ۵۰۰ دستگاه خودرو است.
سنندجی در پایان این گفتگو گفت : برای خدمات رسانی به معلولین و جانبازان در گذشته از سازمان بهزیستی تقاضای همکاری شد اما این سازمان هیچ مساعدتی در این زمینه انجام نداده ، با توجه به این امر ، بنا بر دستور شهردار تهران این وظیفه بر عهده خود سازمان شهرداری و تامین اعتبارات آن وظیفه آن سازمان است.
منبع: خبرخودرو