عضو انجمن قطعه سازان گفت : برای حیات دوباره صنعت خودرو باید نسبت به انتخاب سرمایه گذار و شریک خارجی برای این صنعت اقدام جدی شود.
بهرام شهریاری با اشاره به اینکه آینده صنعت خودرو ایران روشن است افزود : یکی از توجه به صنعت خودرو است از این رو برای رسیدن به اهداف همه جانبه در این صنعت باید زیر ساخت های لازم برای توسعه آن فراهم شود.
وی افزود : امروز نه تنها آینده صنعت خودرو بلکه آینده اقتصاد کشور امید وار کننده است به شرط اینکه دولت نقشه راه لازم را ارائه کنند و محورهای توسعه اقتصادی و زیرساخت های لازم برای رسیدن به اهداف برنامه مورد نظر را فراهم نماید.
وی گفت : از بسترهای لازم در این حوزه دستیابی به تیراژ اقتصادی در تولید در صنعت خودرو است ضمن اینکه باید تولیدات در این صنعت به روز شده و قدرت طراحی و نوآوری در این صنعت تقویت شود همچنین بحث صادرات را به مفهوم واقعی در دو بخش خودروسازی و قطعه سازی کشور دنبال شود.
وی با اشاره به پیش بینی وضعیت صنعت خودرو و قطعه سازی با اجرای سند برجام خاطر نشان کرد : با توافقات هسته ای یک اتفاق بسیار خاصی در این برهه از زمان رخ داده است از این رو شرایط فعلی تنها زمانی است که ایران می تواند خودش را از اقتصاد نفتی جدا شود و به اقتصاد صنعتی و تولیدی بپیوندد.
وی تصریح کرد : امروز ایران جمعیت 80 میلیونی است که یک بازار نیم میلیاردی را در اختیار دارد که این فرصت بسیار بزرگی را برای صنعت خودرو و قطعه سازی کشور فراهم می کند.
این فعال در حوزه قطعه سازی کشور در ادامه به موضوع حمایت مالی دولت از صنعت خودرو پرداخت و افزود : متاسفانه بانک ها به بهانه خصوصی بودن همکاری لازم را با دولت و بخش های تولیدی و صنعتی ندارند.
شهریاری تصریح کرد : کمپینی که اخیر در خصوص خودروهای داخلی ایجاد گردید توطئه ای بر علیه نه فقط صنعت خودرو بلکه کل صنعت کشور بود.
وی افزود : کسانی که کمپین را راه انداختند درصدد تعطیلی صنعت خودرو و دستیابی به مقاصد و منافع شخصی خود هستند که همانا ذلیل کردن قیمت سهام و به ثمن بخس سهام شرکتها را خریداری کردن است.
وی گفت : هر چند در این بازار بسیاری از خودروسازان چینی با کاهش بسیار قیمت ها در صدد افزایش سهم در بازار ایران بودند اما باید فکری اساسی بر این شرایط شود چرا که با ادامه این روند از دو شرکت بزرگ داخلی چیزی باقی نخواهد ماند .
وی گفت : در شرایطی که همچنان سهام شرکتها با ارزش است باید به دنبال شرکای خارجی بود والا شاید فردا دیر باشد.
وی در ادامه در خصوص پرداخت مطالبات قطعه سازان اظهار داشت : میزان مطالبات قطعه سازان مشخص است بنابراین می توانند شرکتها مطابق طلب هایشان به بانک ها معرفی شوند و بانک ها نیز وامی را که قرار است به خودروسازان اختصاص دهد را به قطعه سازان پرداخت کند.
وی گفت : باید حواله مطالبات از طرف خودروسازان صادر شود و بانک ها نیز به قطعه سازان پرداخت کند تا طلب قطعه ساز مستقیم به دست خودش برسد.
وی تصریح کرد : خودروسازان باید شفاف تر و روشن تر در این زمینه برخورد نمایند ضمن اینکه باید شیوه های قبلی مدیریت و حربه هایی را که برای کم نشان دادن بدهی ها بود کنار گذاشته شده و از حقه های نخ نما شده استفاده نشود.
وی افزود : باید به سرعت میزان طلب قطعه سازان مشخص و پرداخت شود تا بتوانند حیات مجددی به دست آورند.
منبع: خبرخودرو
مخاطبان پایگاه خبری «مجله ماشین» از این پس میتوانند مهمترین اخبار روز خودروسازی ایران و جهان را در اسرع وقت روی تلفن همراه و رایانه خود دریافت کنند.
جهت عضویت از طریق لـیـنـک زیر وارد کانال پایگاه خبری «مجله ماشین» شوید و گزینه join (پیوستن) را بزنید.
telegram.me/machine_magazine