مارتین وینترکورن، مدیر عامل فولکس واگن در بیانیهای اظهار کرد رشد کارآمدی مطابق با روند رشد هزینههای نیروی کار نبوده است. این خودروساز قصد دارد از طریق کمتر کردن هزینههای خرید، کاهش پیچیدگی و کاهش هزینههای کارخانه اقدام به صرفه جویی کند.
فولکس واگن تقریبا 575 هزار کارمند دارد که بیش از هر خودروساز دیگری است و اکنون درصدد است با تقسیم هزینههای قطعات و توسعه میان 12 برندش، هزینههای سنگین حقوق را جبران کند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، با رقابت شدید در اروپا و هزینههای بالای عرضه مدلهای جدید مانند مدل تغییر یافته پاسات، سود فولکس واگن دچار کاهش شده است.
منبع: ایسنا