شایعه شده است که لکسس و ب ام و با یک دیگر همکاری می کنند تا جایگزینی برای LFA بسازند و یک خودروی اسپرت ممتاز را برای ب ام و تولید کنند که با آئودی R8 رقابت کند.
خبر ساخت جایگزین LFA برای اولین بار در سال 2012 منتشر شد و اکنون به خاطر همکاری ب ام و با تویوتا که منجر به ساخت نسل بعدی Z4 و جایگزین تویوتا سوپرا خواهد شد، شدت گرفته است. به نظر می رسد این دو خودروساز از انتشار خبر همکاری ب ام و با تیم لوکس تویوتا برای همکاری روی خودروی اسپرت ممتاز خشنودهستند. یکی از بزرگ ترین مزیت های آئودی در برابر ب ام و آن است که بی ام و خودروی اسپرت پرچم داری همچون آئودی R8 ندارد اما درصدد تغییر این موقعیت است.
جایگزین لکسس LFA از نیرومحرکه هیبریدی مشابه هوندا NSX جدید بهره خواهد برد و مدل ب ام و از آن دارای موتور شش خطی تواین توربوی ساخت M خواهد بود. از طرف دیگر، لکسس روی نسخه ای ضعیف شده از نیرومحرکه خودروی مسابقه ای TS040 تویوتا کار می کند که قدرت 520 اسب بخار از موتور 3.7 لیتری V8 دارد. این نیرومحرکه تویوتا در کنار موتورهای الکتریکی می تواند به قدرت 1000 اسب بخار برسد.
ب ام و به خاطر تجربه این خودروساز ژاپنی در ساخت LFA پرچم دار به لکسس روی آورده است. البته فاکتور اصلی برای موفقیت هر دوی این خودروسازها تولید مدلی است که قیمتی تقریبا نصف LFA دارد تا بتواند با آئودی R8 رقابت کند.
اگر همه چیز خوب پیش برود می توان منتظر رونمایی این ابرخودروها برای بازی های المپیک 2020 توکیو بود.