پس از ثبت رشد منفی در ماه های ژوئن و ژوئیه بالاخره خودروی چین توانست به کمک ارائه حمایت های دولتی رشدی اندک را در ماه های گذشته تجربه نماید.
پس از سال ها رشد صعودی ، بازار چین مدتی را در رکود بر سر برد به طوریکه موج افت فروش آن حتی در دو دهه اخیر بی سابقه است.
این مسئله سبب شده تا مشتریان کم تری به بازار خودرو اعتماد کنند و علاقه چندانی به خرید خودرو نشان ندهند.
طبق اعلام انجمن خودروهای سواری چین، فروش خرد خودروهای سواری، شاسی بلندها و ون های چند منظوره در ماه آگوست رشدی 11 درصدی در مقایسه با ماه پیشینش داشته است. کارشناسان عقیده دارند سیاست اعطای تخفیف جواب داده و فشارها را از روی خودروسازان بر داشته است. لذا مشتریان بیشتری حاضر به خرید خودروهای صفر شده اند.
در مدت یک ماهه آگوست فروش خودروهای سواری 13% کاهش یافت ولی فروش خودروهای شاسی بلند در همین سی روز جهشی درصدی داشته که نامش از اقبال زیاد مشتریان به این بخش از بازار بوده است.
البته نبایستی فراموش کرد که فروش خودرو در هشت ماهه ابتدایی سال 6.3 رشد کرده و به 12.6 میلیون دستگاه رسیده است.