پس از اعلام نام خودروهای پنج ستاره حالا نوبت به آن هایی رسیده که نتوانسته اند امتیاز بهتری از ۴ و یا حتی ۳ ستاره را از Euro NCAP دریافت کنند.
هیوندای i۲۰ یکی از این خودروها است که با ۸۵% ایمنی سرنشینان بزرگسال، ۷۳% ایمنی سرنشینان خردسال، ۷۹% ایمنی عابران پیاده و ۶۴% کارایی سامانه های ایمنی امتیازی بهتر از چهار ستاره را نگرفته در این آزمایش از یک i۲۰ هزار و صد کیلو گرمی مجهز به موتور GLS ۱.۲ استفاده شده است.
پس از آن شاسی بلند کوچک مزدا CX – ۳ که در خبرها نیز به آن اشاره شده باز هم به چهار ستاره بسنده کرد. در این آزمایش خودروی CX – ۳ مجهز به موتور ۲.۰ Core با ۱۲۳۱ کیلوگرم وزن نتوانست امتیاز بهتری از ۸۱% در بخش حفظ ایمنی سرنشینان بزرگسال و ۸۴% در بخش سرنشینان خردسال بگیرد. در این میان میتسوبیشی L۲۰۰ نیز در خودروی چهار ستاره Euro NCAP بود که آن هم آمار تقریبا مشابهی با CX – ۳ داشت.
اما در نهایت فیات پاندا تنها ۳ ستاره گفت که آمار ضعیفی را به ویژه با ۵۰% در بخش ایمنی عابرین و سامانه های کمکی (تنها ۴۶%) کسب نمود. میزان ایمنی سرنشینان بزرگسال در فیات MJ ۴x۴ ۵ – door ۱.۳ Cross به وزن تقریبی ۱۱۵۰ کیلو گرم ۷۰% گزارش شد.