لکسس در یک تحقیق جدید برای رضایت خدمات مشتریان در ایالات متحده به افتخار بالایی دست یافته در حالی که امتیاز رضایت مشتریان از این صنعت به طور کلی کاهش داشته است.
بنابر اعلام شاخص رضایت مشتری در آمریکا (ASCI) برای سال جاری، رضایت مشتریان در این صنعت حدود 3.7 درصد کاهش داشته و در مقیاسی 100 امتیازی به 79 رسیده است.به گفته ASCI، این امتیاز کم ترین رتبه برای صنعت خودروسازی از سال 2004 تا کنون بوده است.
لکسس موفق شده با امتیاز 84 مرسدس را از صدر جدول کنار بزند در حالی که این خودروساز آلمانی با کاهش 3 درصدی موفق به کسبامتیاز 83 شده است. تنها دو برند آکورا و ب ام و توانسته اند امتیاز خود را در سال جاری افزایش دهند و هر یک به ترتیب 8 و 3 درصد رشد داشته اند.
از بین 27 برندی که شامل این تحقیق بودند 15 برند با کاهش امتیاز مواجه بودند در حالی که 10 برند هیچ تغییر امتیازی در مقایسه با سال گذشته نداشته اند. رضایت مشتریان از برندهای وارداتی به آمریکا بالا و حدود 77 درصد بوده است.
فورد با امتیاز 81 در صدر برندهای بومی این لیست قرار گرفته در حالی که جنرال موتورز با امتیاز 79 پس از آن قرار دارد. فیات کرایسلر با امتیاز 75 در پایین ترین جایگاه این رتبه بندی قرار گرفته است.
فراخوان های عمده و افزایش قیمت خودروها دو دلیل اصلی کاهش رضایت مشتریان عنوان شده اند.