فولکس واگن عرضه خودروی Phaeton جدید را به دلیل یافتن راه حلی برای بازگشتی قوی تر به بازار رو به رکود خودروهای لوکس که درگیر هزینه های بالای مواد اولیه و تولید اندک است به تعویق انداخت.
اگر چه جدیدترین محصول فولکس واگن آماده تولید انبوه است ولی به نظر می رسد که این شرکت درصدد است اقدام به باز طراحی آن نماید. به گفته یک مقام آگاه که نخواسته نامش فاش شود هزینه باز طراحی Phaeton سه برابر هزینه تولیدی سدان پاسات خواهد بود.
طبق اعلام HIS Automotive خودروی فوق که در سال 2011 به رکود فروش 10 هزار دستگاهی دست پیدا کرد حالا با برچسب قیمتی 101 هزار دلاری گوشه نمایندگی های خاک می خورد و افراد حاضر به خریدنش نیستند.
Phaeton از پروژه های آقای فردینانز پچ، مدیریت اسبق است و به نظر میرسد که از لحاظ عملکردی با دیگر محصولات سدان، هاچ بک و شاسی بلند فولکیس همخوانی چندانی ندارد. گفته میشود که مشتریان جدا از طراحی خودرو علاقه چندانی به امکانات گاها بیش از حد و کاربردی آن ندارد.