فورد، دومین خودروساز بزرگ ایالات متحده از کاهش شش درصدی فروش خود و شرکای تجاریش در بازار ماه گذشته چین خبر داد.
آمار عملکرد این خودروساز بزرگ امریکایی در پر فروش ترین بازار خودروی جهان حاکی از عدم موفقیت آن در ماه گذشته است. جنرال موتورز، فولکس واگن، تویوتا، هیوندای و ب ام و نیز هر کدام نتایج مشابهی را برای جولای به ثبت رساندند و حتی علی رغم ارائه بسته های حمایتی و کاهش قیمت محصولاتشان با افت فروش مواجه شدند.
تنها خودروسازی که در این ماه عملکرد مثبتی داشت، مرسدس بنز بود که در طی چند ماه گذشته تلاش های بسیاری برای کم کردن فاصله اش با رقبای هم وطنش کرده بود. البته برخی خودروسازان دیگر با ضررهای بیش از این مواجه شدند و رکود پیش بینی نشده بازار چین لطمه بسیاری به تجارت آن ها زد. در همین راستا مقامات ب ام و رسما از کاهش سود جهانی این شرکت به دلیل بحران چین خبر دادند.
فروش محصولات فورد در کشور چین 0.7% در مدت هفت ماهه نخست سال کاهش یافته است. البته فورد در ماه می برای اولین بار با افت چهار درصدی عرضه محصولاتش در بازار چین رو به رو شد. گمان میرود فروش کلی بازار چین در سال جاری تنها 2 تا 3 درصد رشد داشه باشد.