فروش فولکس واگن در چین شامل هنگ کنگ 18 درصد رشد کرده و به بیش از 1.8 میلیون دستگاه رسید در حالیکه فروش جنرال موتورز با 11 درصد رشد، 1.73 میلیون دستگاه بود.
این خودروساز آلمانی برای نخستین بار در 9 سال گذشته است که از جنرال موتورز در چین پرفروشتر میشود.
چین بزرگترین بازار برای هر دو شرکت فولکس واگن و جنرال موتورز بوده و در رقابت سه جانبه با تویوتا موتور برای برتری در فروش جهانی اهمیت بالایی دارد. مارتین وینترکورن، مدیر عامل فولکس واگن به منظور فروش بیشتر در چین ماه جاری از ساخت دو کارخانه در این کشور و افزایش مجموع سرمایهگذاری به بیش از 20 میلیارد یورو خبر داد.
فولکس واگن درصدد است شمار مدلهایی که در چین میفروشد را از 63 مدل در سال گذشته به بیش از 100 مدل تا سال 2018 افزایش دهد. همچنین این شرکت قصد دارد شمار نمایندگیهای فروش خود را از 2395 شعبه در سال 2013 به بیش از 3600 شعبه افزایش دهد.
این خودروساز آلمانی در آوریل اعلام کرد ممکن است امسال بیش از 3.5 میلیون دستگاه خودرو در چین بفروشد و میزان فروش جهانی این شرکت چهار سال زودتر از برنامه قبلی احتمالا از 10 میلیون دستگاه فراتر میرود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت جنرال موتورز که خودروهای بوئیک، شورولت و کادیلاک در چین میفروشد نیز برای تامین تقاضای رو به رشد به ظرفیت تولیدش اضافه خواهد کرد و تولید سالانه اش را 65 درصد تا سال 2020 افزایش میدهد.
این خودروساز آمریکایی پنج کارخانه جدید تا پایان سال آینده در چین خواهد داشت و 12 میلیارد دلار تا پایان سال 2017 در این کشور سرمایه گذاری میکند و بیش از 60 مدل جدید تا پایان سال 2016 معرفی خواهد کرد.
منبع: ایسنا