بهشتی گفت : تعداد خودروهای فرسوده نهصد تا هزار دستگاه است و علی رغم درخواست های مطرح شده در یک سال اخیر ، هیچگونه تخصیص اعتباری از سوی نهادهای مربوط صورت نگرفته است.
وی با اشاره به این مطلب که به طور معمول هر 10سال باید در ناوگان تاکسیرانی نوسازی صورت گیرد افزود : در شهر زاهدان تاکسی هایی با عمر بالای سیزده سال وجود دارد که در حال خدمت رسانی هستند و این امر باعث بروز مشکلات زیست محیطی از یک سو و همچنین ایجاد مشکل برای رانندگان و مسافرین از سوی دیگر می شود.
بهشتی بیان داشت : بر اساس مصوبه ی شورای شهر زاهدان در سال گذشته ، از سال 93 نرخ تاکسی ها 20 تا 25 درصد افزایش داشته است و این امر به صورت هماهنگ در کل کشور انجام شده است و با توجه به افزایش 60 تا 70 درصدی نرخ حامل های انرژی به خصوص بنزین افزایش نرخ تاکسی ها را متناسب نیست.
مدیر سازمان تاکسیرانی زاهدان اظهار کرد: مشکل مهمی که تاکسی داران شهر با آن روبه رو هستند، نبود جایگاه های « سی ان جی» در سطح شهر است که به علت وجود سهمیه بنزین روزانه برای هر تاکسی باعث بروز مشکلات شده و هزینه مضاعفی را به تاکسیرانان زاهدانی در مقایسه با تاکسیرانان دیگر شهرهای کشور تحمیل می کند.
بهشتی در پابان گفت : سازمان تاکسیرانی زاهدان تصمیم به هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی در جهت رفاه حال مسافرین و رانندگان با به کارگیری سیستم پرداخت الکترونیک کرایه و همچنین ارتقاء سطح امنیت تاکسی ها با مجهز کردن تاکسی ها به دستگاه «جی پی اس »و« ای وی ال» دارد که مذاکرت اولیه آن صورت گرفته و با تامین اعتبار در 2 ماه آینده اجرایی خواهد شد.
منبع: خبرخودرو