مزدا موتور از کاهش 5.4 درصدی عملکرد مالی سه ماهه گذشته خود در مقایسه با مدت مشابه سال 2014 خبر داد.
این شرکت علی رغم رشد تقاضا در ایالات متحده و چین نتوانسته بر مسئله نوسان ارزش ین در مقابل دلار غلبه کند و هزینه های ساخت تاسیسات تولیدی در مکزیک و تایلند را مدیریت نماید.
این شرکت در بیانیه ای میزان سود اجرایی مدت آوریل تا ژوئن را 53.32 میلیارد ین معادل 430 میلیون دلار اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتی5.4 درصدی را نشان می دهد.
میزان عرضه محصولات این برند در مدت سه ماهه ابتدایی سال مالی فعلی البته رشدی 16 درصدی داشت و به 370 هزار دستگاه رسید.
مهم ترین عامل این رشد را میتوان باز طراحی محصولاتی همچون مزدا 2 و معرفی خودروهای جدیدی مثل شاسی بلند CX – 3 دانست. علاوه بر این فروش شرکت در ایالات متحده، بزرگترین بازار محصولاتش، با رشدی 5.6 درصدی همراه بود.
معرفی محصولات جدید در کشور چین نیز به جهش 31 درصدی فروش در آن و عرضه 57 هزار دستگاه از محصولات این شرکت منجر شد. حمایت های دولتی از خودروی دوستدار محیط زیست مردا 3 تاثیر بسزایی در بهبود و عملکرد این خودرو ساز در بازار چین داشت.