معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه شورای مدیران این معاونت از آغاز اجرای الگوی جدید خصوصی سازی در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت خبر داد و گفت: این الگو بر اساس دو عامل میزان پیمایش انجام شده و تعداد مسافر جا به جا شده توسط هر دستگاه اتوبوس طراحی گردیده است.
مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: در چند سال اخیر در تغییر قالبهای سنتی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران یک کار شبه رفُرمیستی صورت پذیرفته و امروز فعالترین مجموعه حوزه حمل و نقل و ترافیک در واگذاری امور به بخش خصوصی، شرکت واحد است.
وی با اشاره به این که الگوی جدید خصوصی سازی در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت باید پس از استقرار کامل به کل خطوط تسری و توسعه پیدا کند، اظهار کرد: البته انتظار نداریم در این مسیر کارها به شکل عجولانه و ضربتی انجام شود، بلکه برنامههای خود را باید کارشناسی شده و دقیق اجرا نماییم.
مهندس تشکری هاشمی در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان این که طرح «خط سفید» در قالب کمپین آسمان آبی – زمین پاک و نیز طرح انضباط شهری در منطقه 12 به عنوان دو پروژه مهم مدیریت شهری از اهمیت ویژهای برخوردارند، تصریح کرد: پروژههای مذکور با هدف ایجاد انضباط و برقراری نظم در شهر در دستور کار قرار گرفتهاند.
معاون شهردار تهران در پایان با تأکید بر آغاز آموزش اصول و مبانی رانندگی منظم با محوریت «خط سفید» به 80 هزار راننده تاکسی پایتخت، خاطرنشان کرد: رانندگان در این دوره آموزشی به صورت فشرده با نظم و انضباط در رانندگی که در آن توجه به «خط سفید» از اهمیت ویژهای برخوردار است، آشنا میشوند.
گفتنی است در این جلسه مهندس پیمان سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با ارائه گزارشی از فرآیند الگوی جدید خصوصیسازی در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت، مکانیزم اجریی این الگو به عنوان اقدامی عملی در جهت واگذاری امور به بخش خصوصی را توضیح داد.
منبع: خبرخودرو