«مجله ماشین» - کمپانی کارلسن آلمان که به خاطر تقویت و بهینه سازی مدل های مختلف مرسدس بنز شهرت دارد، مجموعه تقویتی خود برای ارتقاء E کلاس جدید را ارائه داد.
نخستین قدم برای بهسازی این اتومبیل، در نظر گرفتن کیت بدنه جدید بوده که مواردی نظیر سپرها، اسپویلر جلو و عقب، دیفیوزر عقب، رکاب های جانبی، رینگ های اسپرت و خروجی های اگزوز دوبل را شامل می شود. در بخش فنی، سفارش فنرلول های جدید، امکان کاهش ارتفاع ماشین به میزان 30 میلی متر را فراهم می آورد، ضمن اینکه امکان سفارش سیستم تعلیق قابل تنظیم با قابلیت کاهش ارتفاع قسمت جلو به میزان 15 تا 35 میلی متر و قسمت عقب به میزان 20 میلی متر، میسّر است.
البته، برای E کلاس هایی که از سیستم تعلیق AIRMATIC مرسدس بهره مند هستند، متخصصین کارلسن مادول C-Tronic Air-4 را در نظر گرفته اند که ارتفاع را تا میزان 30 میلی متر کاهش می دهد. درون کابین، با چرم، چوب، آلکانتارا، فیبرکربن و آلومینیم تزئین شده و مشتریان می توانند مواردی نظیر نورپردازی داخلی متنوع، پدال های آلومینیمی و کف پایی های مخصوص را سفارش دهند.
به جهت بهبود قوای محرکه مدل E400، متخصصین کارلسن از مجموعه تقویتی CK40 سود برده اند که قدرت و گشتاور پیشرانه آن را به ترتیب با 38 و 70 واحد افزایش، به 385 اسب بخار و 550 نیوتن متر می رساند. همچنین، برای مالکین مدل E500 مجموعه تقویتی CK50 در نظر گرفته شده که به لطف فیلتر هوای اسپرت و برنامه ریزی مجدد ECU، قدرت و گشتاور پیشرانه 8 سیلندر خورجینی توئین توربو این مرسدس را به ترتیب با 115 و 130 واحد افزایش، به 523 و 730 نیوتن متر ارتقاء می دهد. البته مردان کارلسن، از پیشرانه های دیزلی E کلاس نیز غافل نمانده و توانسته اند از پیشرانه مدل های E200 CGI، E250 CGI و E350 CDI Bluetec، به ترتیب معادل 220، 239 و 310 اسب بخار خروجی بگیرند!