پس از رکود بازار بورس چین و وضعیت نگران کننده اقتصاد چین، خودروسازان لوکس آلمانی با افت شدید قیمت محصولاتشان مواجه شدند.
در پی کاهش تقاضای مشتریان، بسیاری از نمایندگی های فروش ب ام و در سراسر چین برای جذب دوباره مشتریان مجبور به ارائه تخفیفات گسترده محصولات شدند.
به گفته مقامات ب ام و این شرکت مجبور به کاهش 5 درصدی قیمت محصولاتش به دلیل افت رشد اقتصاد چین و اقدامات سختگیرانه دولت این کشور بر سر مسئله قیمت گذاری خودروهای لوکس شده است.
مدیر یکی از نمایندگی های ب ام و گفت: بازار خودرو هجده ماهی است که در رکود به سر می برد و این باعث شد که مجبور به کاهش مجدد قیمت ها شویم. حالا که مردم وارد نمایشگاه می شوند اگر تخفیف ما زیر 15% باشد حتی به بازکردن کیف پولشان هم فکر نمی کنند.
البته بایستی گفت که مسئله کاهش قیمت ها تنها میان خودروسازان لوکس مطرح نیست بلکه به نظر می رسد به تدریج همه صنعت خودروی چین را در بر خواهد گرفت به طوری که در حال حاضر میانگین بهای خودروهای خریداری شده توسط مشتریان چینی به مراتب کم تر از سه سال پیش است.