این مدل جدید که بازگشت نیسان به کلاس هاچ بک های رقابتی را نشان می دهد با خودروهایی مانند فولکس واگن گلف و فورد فوکوس رقابت می کند.
مدل Visia این خودرو با صفحه نمایش سیستم سرگرمی 5 اینچی، رینگ های آلیاژی 40 سانتی متری، قابلیت اتصال بلوتوثی و سیستم تهویه هوا، کروز کنترل و سیستم استارت استاپ عرضه می شود.
ویژگی های افزوده شده در مدل های Acenta این خودرو شامل کنترل دمای دو محیطه و فرمان چرمی است و نسخه های N-tec آن از رینگ های آلیاژی 43 سانتی متری ارتقا یافته، سیستم Connect2 نیسان و دوربین معکوس بهره می برند. نسخه ممتاز Tekna نیز دارای صندلی های جلوی چرمی گرم شونده و سیستم هشدار مسیر باریک به همراه سیستم نمایش نقاط کور است.
پولسار در کارخانه نیسان در بارسلون ساخته خواهد شد.
نیسان اعلام کرده این هاچ بک کلاس C برای پاسخ گویی به نیازهای مشخص خریداران خودروی اروپایی طراحی شده است و از رویکرد کیفیت بالا و نوآوری مدل های نیسان بهره خواهد برد.
نام پولسار برای اولین بار در سال 1978 معرفی شد و طی چهار دهه گذشته به طور گسترده ای برای مدل هایی در بازارهای آسیا و استرالیا استفاده می شد. این خودرو در اوایل دهه 1990 نیز در برخی بازارهای اروپایی با نام N14 معرفی شد.
طراحی این مدل جدید الهام گرفته از شاسی بلندهای قشقایی و X تریل است و در کلاس این خودروها نیز قرار می گیرد اما ساختار آن از دیگر مدل های خانواده نیسان گرفته شده است.
هاچ بک پنج سرنشینه پولسار بر اساس نسخه کشیده ای از پلتفرم جیوک ساخته شده است. پولسار 115 میلی متر کشیده تر از گلف پنج در است.
گزینه های موتور این خودرو سه نسخه توربوشارژ شامل دو بنزینی و یک دیزلی هستند. از زمان عرضه این خودرو موتور 1.2 لیتریDIG-T بنزینی با قدر 113 اسب بخار و 1.5 لیتری dCi دیزلی با قدرت 108 اسب بخار برای آن موجود خواهد بود. یک موتور 1.6 لیتری بنزینی با قدرت 187 اسب بخار نیز سال آینده به خط تولید این خودرو می پیوندد.
قیمت این خودرو از 27419 دلار برای مدل پایهVisia با موتور 1.2 لیتری شروع شده و به 37618 دلار برای مدل دیزلی Tekna می رسد.