هوندا موتور 4.5 میلیون دستگاه از محصولاتش در سراسر جهان را جهت تعویض کیسه های هوای تاکاتای آن ها فراخوان کرد.
هوندا اعلام کرد از میان 4.5 میلیون دستگاه فراخوان شده بالغ بر 1.63 میلیون دستگاه در ژاپن وجود دارد و البته فعلا خودروهای بازار امریکای شمالی جز این طرح نیستند.
همان طور که شاید بارها شنیده باشید کیسه های هوای تاکاتا هنگام باز شدن قطعات فلزی کوچکی را به داخل اتاق پرت می کنند که تاکنون منجر به از دست رفتن جان هشت مشتری هوندا شده است.
هوندا در مرحله اول و پیش از این حدود هزار دستگاه از محصولاتش را به طور داوطلبانه فراخوان کرده بود و عامل نقص فنی آن ها را محاسبه اشتباه میزان تراکم گاز حاصل از واکنش مواد شیمیایی داخل کیسه هوا اعلام کرده بود.
اخیرا مدیر جدید هوندا نیز اعلام کرده که شرکتش به تحقیق در مورد علل این نقص فنی ادامه می دهد ولی همچنان به همکاریش با این شرکت قطعه ساز ادامه می دهد ولی همچنان به همکاریش به این شرکت قطعه ساز ادامه می دهد .
گفتنی است خسارات پرداختی به مشتریان و انجام چندین مرحله فراخوان هزینه زیادی را برای هوندا در پی داشته است.