طبق اعلام یکی از مدیران هوندا، این شرکت تصمیم دارد بخش بیشتری از قطعات مورد نیازش در هند را به صورت بومی تولید کند و در عین حال کیفیت محصولاتش را نیز افزایش دهد.
هوندا، سومین خودروساز بزرگ ژاپن، در صدد است از طریق تامین قطعات از سوی تولیدکنندگان داخلی در کشور هند، هزینه تمام شده محصولاتش را کاهش دهد.
آقای کاتسوشی اینوئه ضمن اعلام مطلب فوق بر افزایش هر چه بیشتر کیفیت محصولات کرد و اذعان داشت: در چنین بازار رو به رشدی همزمان نیازمند افزاش تیراژ نیز هستیم. گمان می رود هند تا پیش از سال 2020 به سومین بازار بزرگ خودروی جهان تبدیل شود بنابراین تامین بومی قطعات یکی ازملزومات خودروسازان برای افزایش سوددهی خواهد بود.
در این بین هوندا تصمیم دارد ظرف دو سال آینده به فروش 300 هزار دستگاهی دست پیدا کند و لذا مدیریت هزینه ها می تواند نقش مهمی در این راستا داشته باشد.
اگرچه در حال حاضر میانگین میزان تامین بومی قطعات خودروهای هوندا در هند در حدود 90% است اما اینوئه از ارائه جزئیات بیشتر در این مورد خودداری کرده است.
گفتنی است هوندا سال گذشته با جهشی 41 درصدی موفق به فروش 189 هزار دستگاه از محصولاتش در کشور هند شد.