ب ام و از یک خودروی تحقیقاتی پیشرفته جدید برای تست سلول سوختی هیدروژنی رونمایی کرد.
این خودروساز مشغول تست نمونه های اولیه سوخت سلولی هیدروژنی بوده است که یکی از آن ها بر اساس i8 ساخته شده و البته بسیار تهاجمی تر از این مدل به نظر می رسد. به گفته مدیر تحقیقات و توسعه این خودروساز، Klaus Fröhlich، ب ام و تصمیم دارد تا سال 2020 به تولید انبوه خودروهای سوخت سلولی هیدروژنی برسد.
شاید این نمونه اولیه با رویکرد طراحی گوشه دارتر برای جلوپنجره دو تکه و چراغ های جلوی باریک تر، نشان دهد که ب ام و برای طراحی مدل های آینده i چه تصمیمی دارد.
اگرچه این خودروساز آلمانی جزئیات فنی این نمونه اولیه را اعلام نکرده گفته شده که ب ام و بیش از 15 سال روی سیستم های رانندگی سوخت سلولی هیدروژنی کار و پژوهش کرده است. اکنون که ب ام و با تویوتا همکاری می کند ای روند در مرحله بعدی تکنولوژی eDrive ب ام و شتاب گرفته است.
نمونه اولیه دیگری برای این منظور بر اساس ب ام و سری 5 گرن توریزمو ساخته شده و دارای موتوری الکتریکی با قدرت 245 اسب بخار است. مخزن هیدروژن این خودرو به صورت مخزنی بین محور جلو و عقب است و ب ام و گمان می کند طیف عملکردی آن حدود 482 کیلومتر باشد.