برخی از کارشناسان صنعت خودرو تا حد زیادی به موفقیت آلفا رومئو در دستیابی به اهداف تعیین شده اش توسط مدیر فیات کرایسلر اتومبیل بدبین هستند.
هفته گذشته فیات کرایسلر در راستای احیای برند آلفا رومئو اولین محصول آن در ایالات متحده را عرضه و ابراز امیدواری کرد با انجام سرمایه گذاری 5 میلیارد یورویی ظرف سه سال آینده دست کم هفت محصول دیگر را روانه بازار کند.
اما از سوی دیگری بسیاری از منابع موثق دیگر عقیده دارند که محصولات جدید آلفا رومئو به جز جیولیا و یک سدان و شاسی بلند چیز دیگری نخواهد بود. کارشناشان عقیده دارند که تبدیل شدن به یک خودروساز لوکس تمام عیار سیار بیشتر از این زمان می خواهد و برای مثال 20 سال طول کشید تا آئودی حرفی برای گفتن در بازار داشته باشد.
به علاوه موسسه JHS Automotive پیش بینی کرده فروش آلفا رومئو در سال جاری با حدود 800 دستگاه کاهش نسبت به سال 2014 به 67500 دستگاه برسد که از عوامل مشکل ساز در این زمینه می توان به سرمایه گذاری اندک ظرف سال های اخیر و تنها معرفی دو محصول جیولیا و MiTo اشاره کرد.
از سویی دیگر رقم سرمایه گذاری 5 میلیارد یورویی تناسبی با تولید 400 هزار دستگاهی خودرو در سال 2018 ندارد و به همین امر حاکی از عدم موفقیت برند در دستیابی به اهداف تعیین شده اش می باشد.