گفته می شود که نسل بعدی فولکس واگن جتا اواخر سال 2016 با طراحی به روز شده و پلتفرم مدولار MQB معرفی خواهد شد.
در حالی که جتا به عنوان سدانی بر اساس گلف شناخته می شود، جتای کنونی و گلف شباهت های اندکی دارند. گلف از پلتفرم MQB بهره می برد در حالی که جتا بر اساس پلتفرم PQ35 قدیمی تر ساخته شده است.
مهندسان فولکس واگن ماموریت داشتند که جتای جدید را با فضای داخلی مشابه اوکتاویا بسازند تا این خودرو را در بازارهای جهانی برتر همچون چین و ایالات متحده محبوب تر کنند. گمان می رود نسل هفتم جتا مانند اوکتاویا بزرگ تر شده و فاصله بین دو محور و طول آن به ترتیب 10.8 و 9 سانتی متر افزایش یابد.
نیروی جتای جدید از موتورهای چهار سیلندر TDI و TSI متصل به گیربکس های دستی و DSG تامین می شود.
فیس لیفت جتای کنونی در نمایشگاه خودروی نیویورک سال 2014 معرفی شد.