عرضه محصولات جدید توسط خودروسازان ژاپنی همچون مزدا 6 ، و CX – 5 و نسخه های به روز رسانی شده از نسل های جدید آن ها سبب شده تا مشتریان بیشتری به خرید محصولات ژاپنی تمایل پیدا کنند و فروش آن ها در سال جاری با شیبی فراتر از حد انتظار به پیش رود.
جف گایتون – مدیر فروش مزدا در اروپا – گفت: قبلا پیش بینی کرده بودیم که در سال 2014 رشدی 7 درصدی را داشته باشیم و 170 هزار دستگاه خودرو را در این منطقه به فروش برسانیم. اما موفق شدیم تنها پنج ماهه ابتدایی سال 25% رشد فروش داشته باشیم و فراتر از حد انتظار عمل کنیم.
وی افزود : اروپا از رکود خارج شده و رشدی در حدود 3% در سال دارد به نظر می رسد که این روند تا شیب بیشتری در سال آینده دنبال شود.