مدل جدید پاسات که در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی روانه بازار میشود، نخستین خودروی فولکس واگن خواهد بود که نمایشگر مجازی دارد.
این سیستم مشابه سیستم به کار رفته در هواپیماهای جنگنده مانند اف 16 است و اطلاعاتی مانند سرعت و دستورالعملهای ناوبری را در یک نمایشگر مجازی در شیشه مقابل فرمان نمایش میدهد تا حواس راننده پرت نشود و همچنان بتواند مراقب جاده باشد.
گزینههای ایمنی پیشرفته دیگر شامل قابلیتهایی است که میتوانند در صورت خواب آلودگی راننده خودرو را به صورت اتوماتیک متوقف کند.
فولکس واگن پس از اینکه فروش پاسات در سال گذشته از سری سه بی ام و عقب افتاد، درصدد پس گرفتن جایگاه برتر در بازار خودروی صندوقدار اروپاست از این رو به استفاده از فناوری روی آورده که معمولا مختص مدلهای لوکس است.
فولکس واگن میتواند چنین امکاناتی را تامین کند زیرا این خودرو قطعات کلیدی مشترک با مدلهایی شامل گلف و آئودی ای تری دارد که هزینهها را کمتر میکنند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، پیش بینی میشود فروش پاسات در اروپا که بازار اصلی این خودرو است، 65 درصد رشد میکند و به 228 هزار دستگاه تا سال آینده میرسد.
فروش بالاتر و هزینههای تولید کمتر بر مبنای استراتژی فولکس واگن برای اشتراک قطعات، به دو برابر شدن حاشیه سود پاسات کمک خواهد کرد.
منبع: ایسنا