مرسدس سرانجام از جایگزین GLK رونمایی کرد که GLC نامیده می شود.
این خودرو بخشی از کمپین سال شاسی بلند مرسدس است و به دیگر محصولات جدیدی همچون GLE، GLE کوپه و GLS می پیوندد.
چنان چه قبلا دیده شده بود مرسدس GLC دارای سبک طراحی مشابهی است که بر طیف کنونی محصملات این خودروساز تاثیر گذاشته است. تجهیزات بدنه این خودرو شامل جلوپنجره کرومی دو قسمتی با چراغ های جلوی LED و لامپ های LED دید در روز، هواکش های بزرگ در قسمت زیرین، رینگ های آلیاژی 20 اینچی، خطوط تیز در نیم رخ، چراغ های عقب افقی با قاب، اسپویلر روی سقف و سیستم اگزوز دوگانه است.
طراخی داخلی GLC مشابه سدان کلاس C کوچک تر است. هایلایت های داخلی این خودرو شامل نرم افزار سرگرمی COMAND مرسدس با نمایشگری مستقل و پد لمسی، روکش چوبی براق برای کنسول وسط با دکمه و سه دریچه تهویه هوای نقره ای، دو گزینه طرح فرمان سه پره، روکش چرم ARTICO و نمایشگر بالای سر است.
هم چنین سانروف پانورامیک نیز به عنوان آپشنی اضافه برای این خودرو ارائه می شود.
این خودرو که بر اساس پلتفرم دیفرانسیل عقب MRA ساخته شده از خط تولید موتور کلاس C نیز بهره می برد. GLC در هنگام عرضه دارای طیفی از موتورهای 2.0 لیتری چهار سیلندر بنزینی و دیزلی با قدرت های متفاوت خواهد بود.
در حالی که مدل های معمولی این خودرو دارای گیربکس اتوماتیک9G-TRONIC هستند مدل هیبریدی GLC 350 e از گیربکس قدیمی تر7G-TRONIC پلاس کلاس C بهره می برد.