بابک اسماعیلیان، نماینده شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با بیان اینکه یکی از مولفههای موثر در انتظارات مشتریان، قیمت و سطح کلاس خودروها است، گفت: طبق تحقیقات انجام شده، امنیت خودرو، فضای مناسب داخلی و استحکام بدنه خودرو، از جمله موارد مهمی است که مشتریان اهمیت زیادی برایشان قائل هستند؛ بنابراین ارتقای آنها، افزایش رضایتمندی عمومی را بهدنبال خواهد داشت. وی ادامه داد: در حوزه فروش نیز مشتریان انتظار دارند اطلاعرسانی لازم از سوی خودروسازها انجام شود و همچنین خودروها سر وقت و دقیقا مطابق با همان مشخصات زمان ثبتنام، تحویل داده شوند.
نماینده شرکت بازرسی در مورد انتظارات مشتریان از سطح کیفی خدمات پس از فروش نیز، گفت: رفع همه عیوب خودروها و برخورد مناسب کارکنان با مراجعهکنندگان، از جمله انتظارات مهم مشتریان در حوزه خدمات پس از فروش است.
اسماعیلیان در ادامه به انتظارات مشتریان از وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت خودرو اشاره و تاکید کرد: موظف کردن خودروسازان به استفاده از قطعات با کیفیت در محصولات تولیدی و انجام اقداماتی برای افزایش حس رقابت در بازار خودرو کشور، دو انتظار بزرگ مشتریان از وزیر صنعت است؛ البته در کنار اینها، توجه بیشتر خودروسازان به خواستههای مشتریان، تناسب قیمت و کیفیت خودروها و همچنین تمرکز و نظارت بر شرکتهای خودروساز بابت افزایش ایمنی محصولات تولیدی نیز دیگر انتظارات مشتریان از وزیر صنعت بهشمار میروند.
منبع: خبرآنلاین