دبیر انجمن صنفی CNG با اشاره به تاثیر تک نرخی شدن سوخت بر میزان مصرف گاز سی ان جی گفت : در صورتی که این موضوع منجر به فاصله قیمت سی ان جی گردد می تواند به افزایش مصرف آن کمک کند و طبق نظر کارشناسان بهترین قیمت برای سی ان جی که آن را به یک مزیت اقتصادی نسبت به بنزین یا سایر سوخت های مایع مبدل می کند قیمتی است که در آن نرخ سی ان جی حدود 30 درصد بنزین باشد.
علی رضا پوررضا در خصوص تعداد جایگاه های سی ان جی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد جایگاه ها دویست و هفتاد و هفت واحد است و هر جایگاه به ازاء هزار دستگاه خودروی گازسوز ظرفیت دارد در حالی که تعداد خودروهای گازسوز در حال حاضر حدود 3 میلیون و 800 دستگاه است و تعداد کل جایگاه های سی ان جی باید افزایش یابد.
وی در خصوص روند رشد جایگاه های سی ان جی افزود: در حال حاضر روند رشد تعداد جایگاه ها به علت تغییر سیاست دولت مبنی بر واگذاری احداث جایگاه به بخش خصوصی و اندک بودن تمایل بخش خصوصی به سرمایه گذاری برای احداث جایگاه بسیار کند است.
دبیر انجمن صنفی CNG در ادامه اظهار داشت : متولی رشد جایگاه ها و سیاستگذار اصلی ، دولت است لیکن بخش خصوصی باید اقدام به سرمایه گذاری کند و به علت عدم توجیه اقتصادی احداث جایگاه ، رغبت بخش خصوصی بسیار کم است.
وی در خصوص استفاده از گاز ال پی جی بجای گاز سی ان جی در سبد سوخت تصریح کرد : سیاست دولت تاکنون این بوده که به علت فراوانی گاز طبیعی آنرا ترویج دهد به همین جهت در سالهای گذشته جایگاه های ال پی جی را برچیده است اما اکنون متاسفانه در قیمت گذاری اخیر مشاهده می کنیم که این سیاست رعایت نشده و قیمت گذاری به نحوی است که استفاده از ال پی جی را بعنوان سوخت خودرو بیشتر ترغیب می کند. باید دولت هرچه سریعتر در این خصوص تجدید نظر بعمل آورد.
منبع: خبرخودرو