طبق اعلام مدیر هیوندای در امریکا، نبود یک شبکه سوختگیری مناسب هیدروژنی در امریکا سبب کاهش جذابیت شاسی بلند هیدروژنی توسان برای مشتریان شده است.
این مسئله، که برای بسیاری از خودروهای این دست اتفاق می افتد، سبب تغییر تمایل مشتریان به خرید این محصول شده است.
دیوزوچووسکی، مدیر هیوندای موتور امریکا، گفت: وضعیت در چند سال اخیر با تامین منابع مالی مورد نیاز شرکت ها برای ساخت جایگاه های سوختگیری هیدروژن از سوی دولت تغییر کرده ولی با این وجود هیوندای نتوانسته بیش از 100 دستگاه از خودروی هیدروژنی توسان را که از سال پیش وارد این کشور کرده، به فروش برساند این مسئله شرکت را به فکر تولید نسخه های هیبریدی و هیبریدی برقی خودروی سوناتا انداخته است.
در واقع در شرایطی که چند واحد سوختگیری هیدروژن آن هم تنها در جنوب ایالات کالیفرنیا وجود دارد بسیاری از مشتریان این خودروها در مورد خرید آن ها تردید دارند. از سویی دولت کالیفرنیا تصمیم دارد با سرمایه گذاری بیشتر تعداد این جایگاه های سوختگیری را به دست کم 100 واحد برساند.
گفتنی است در حال حاضر تویوتا میرایی دیگر خودروی هیدروژنی بازار امریکا است و تا چند وقت دیگر هوندا نیز محصول مشابهی را وارد بازار می کند.