کیفیت خودروهای داخلی موضوعی است که همواره زیر تیغ انتقاد بوده و در مورد آن حرف و حدیثهای زیادی وجود دارد. هرچند که دیدگاه متولیان این صنعت معمولا با مصرفکنندگان آن متفاوت است ولی وقایع رخ داده طی یکی دو هفته گذشته و اظهارنظرهای مدیران ارشد دولتی این بخش توجهها را دوباره به سوی این موضوع جلب کرده است.
در جلسه پنج شنبه هفته گذشته شورای سیاستگذاری خودرو محمدرضا نعمتزاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن ابراز نارضایتی از کیفیت خودروهای تولید داخل در سخنانی کنایهآمیز اظهار کرد: چرا خودروهای تولیدی در کشور باید قبل از 10 هزار کیلومتر پیمایش، به تعمیرگاهها مراجعه کنند؟!
وی خاطرنشان کرد که خودروسازان نتوانستهاند متناسب با توقع مشتریانشان کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهند و همین موضوع دلیل نارضایتی مصرفکنندگان از کیفیت خودروهای داخلی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از قطعهسازان نیز خواست کیفیت قطعات خود را ارتقاء دهند تا به همان نسبت، کیفیت خودروهای تولیدی نیز افزایش یابد.
با این حال به فاصله چند روز بعد رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حاشیه مراسمی در یکی از شرکتهای خودروسازی در واکنش به سوالی مبنی بر اینکه وزیر صنعت از کیفیت پایین خودروهای داخلی انتقاد کردند، اظهار کرد: در این زمینه مردم هستند که باید انتخاب کنند و اظهارنظر دهند.
وی تاکید کرد که خودروهای تجاری تولیدی در کشور با خودروهای خارجی رقابت میکنند و اگر کیفیت نداشته باشند مردم آنها را نمیخرند.
نوروززاده با بیان اینکه در حوزه خودروهای سواری نیز، سواریهای با حجم موتور کمتر از 2500 سی سی به عنوان رقبای اصلی خودروهای داخلی، وارد کشور میشوند، خاطر نشان کرد: بنابراین در این شرایط جای گلایه از کیفیت خودروهای داخلی باقی نمیماند و مردم میتوانند انتخاب خود را انجام دهند.
اینکه خودروهای تولید داخل از کیفیت لازم برخوردارند یا اینکه نتوانستهاند رضایت مصرفکنندگان را جلب کنند سوالی است که بهتر است مخاطبان به آن پاسخ دهند.
منبع: ایسنا