ایران خودرو و سایپا بعد از سرمایهگذاریهای زیاد در زمینههای مختلف غیر خودرویی، حالا در پی خرید استقلال و پرسپولیس هستند. دو باشگاه بزرگی که البته بدهیهای بزرگی هم دارند و تیمهای پر هزینهای هستند.
این روزها جای همه چیز عوض شده است؛ ورزشکاران در عرصه سیاست فعالیت دارند و صنعتگران در عرصه ورزش؛ لیسانس ادبیات به چرخه تولید کمک میکند و مهندس مکانیک هم به ناوگان تاکسیرانی؛ به هر حال اینطور که از شواهد بر می آید هیچ چیز و هیچ کس سر جایش نیست.
هنوز دعوای خودروسازان با شورای رقابت بر سر قیمتگذاری خودرو تمام نشده است؛ همان خودروسازانی که درخواستهای مکرر افزایش قیمت خودروهایشان حد و اندازه ندارد؛ همانهایی که از بدهیها سخن به میان میآورند و خواهان افزایش قیمت به هر عنوانی هستند؛ همان خودروهایی که آوازه بیکیفیتشان به گوش همه رسیده است.
ایران خودرو و سایپا بعد از سرمایهگذاریهای زیاد در زمینههای مختلف غیر خودرویی، حالا در پی خرید استقلال و پرسپولیس هستند. دو باشگاه بزرگی که البته بدهیهای بزرگی هم دارند و تیم های پر هزینهای هستند.
بهتر بود که خودروسازان به جای خرید این دو باشگاه کمی به کیفیت خودورهایشان فکر کرده و ارتقا بخشند یا اینکه حداقل دو باشگاه تحت اختیار خود، پیکان و سایپا را در جهت درستی اداره کرده و آنها را متحول سازنند.
لابد بعد از خرید این دو تیم باز هم باید شاهد افزایش قیمت خودروها باشیم چراکه هزینههای بالای باشگاهداری نیز به بهانههای خودروسازان اضافه میشود و این مردم هستند که باید جور زیادهخواهی مدیران این دو خودروساز را به دوش بکشند.
شاید اگر این بدهیها وجود نداشت و این دو خودروساز نیز هر کدام یک تیم باشگاهی نداشتند، این پیشنهاد توجیه پذیر بود اما کدام را باید باور کرد بدهیها و زیاندهی این دو شرکت یا پیشنهاد خرید تو تیم پر هزینه باشگاهی؟
به هر ترتیب واگذاری استقلال پرسپولیس به ایران خودرو و سایپا به ضرر مردم خواهد بود. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که خود این دو شرکت نیز متضرر میشوند. شاید برخی از مدیران این دو شرکت به این موضوع اذعان داشته باشند که با خرید این دو تیم میتوانند درآمدزایی کنند؛ اما این دو تیم از بدهیهای زیادی رنج برده و خرید آنها نیز هزینههای هنگفتی را روی دست خودروسازان میگذارد.
این که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس میتوانند منبع خوبی برای درآمدزایی باشند انکارناپذیر است اما شاید از توان مدیران ایران خودرو و سایپا خارج باشد, حال و روز دو تیم فوتبال پیکان و سایپا به خوبی گویای ضعف مدیران ایرانخودرو و سایپا در زمینه فوتبال است.
منبع: باشگاه خبرنگاران