جنرال موتورز، بزرگترین خودروساز ایالات متحده، در پی کاهش فروش برندهای خارجی در چین، هم سو با رقیبش، شرکت فولکس واگن، اقدام به کاهش قیمت محصولات خود نمود.
ماه آوریل فروش منفی را برای بسیاری از خودروسازان فعال در بازار چین در پی داشت و کاهش رشد اقتصادی کشور سبب تاثیر گذاری بر روند تقاضای مشتریان گردید.
هر دو شرکت جنرال موتورز و فولکس واگن بر روی چین به عنوان بزرگترین مقصد عرضه محصولاتش حساب ویژه ای باز کرده اند و تصمیم گرفته اند با ارائه بسته حمایتی با افت فروش مقابله کنند.
لذا جی ام و سائیک موتور، شرکت تجاریش در چین قیمت حدود چهل محصول متفاوت از برندهای بیوک، شورولت و کادیلاک را تا سقف 53900 یوآن معادل 8700 دلار کاهش داده اند.
این شرکت در ماه آوریل از افت 8.5 درصدی فروش محصولات بیوک خبر داد و کاهش فروش شورولت را نیز 5.6% اعلام کرد.
خودروسازان جهانی سرمایه گذاری های بسیاری را در چین که تا همین چند ماه پیش رشد اقتصادی دو رقمی داشت انجام داده اند ولی تغییر اوضاع و روند رو به کاهش رشد اقتصادی باعث از دست رفتن مشتریان و افت فروش آنان شده است.
از سویی دیگر با قدرت گرفتن برندهای چینی در حوزه تولید خودروهای شاسی بلند ارزان قیمت در چین سهم فروش رقبای خارجی به حداقل رسیده و باعث ضرر دهی آن ها شده است.