شرکت های وارد کننده روز به روز بیشتر به مشتری نداری نزدیک می شوند به طوری که وقتی خودروی خود را با هزاران ترفند به فروش رساندند دیگر به مشتری نگاه هم نمی کنند.
البته این مورد در شرکتهای تولید کننده داخلی نیز صدق می کند اینطور که از شواهد برمی آید مشتری آزاری در ایران و در بین شرکت های عرضه کننده خودرو نهادینه شده است.
این بار راجع به شرکتهای وارد کننده سخن می گوییم همانهایی که نه تنها حق مردم را نمیدهند بلکه جواب اعتماد آنها را با برخورد بد پاسخ می دهند، شرکتهایی که بخود اجازه میدهند تا بابت خرید یک دستگاه خودرو حتی تا دوسال هم پول خریداران را در تملک خود داشته باشند و در نهایت هم بدون هیچ گونه پاسخی با برخورد فیزیکی خریداران را از خود دور کنند تا جوابی باشد در اعتماد به این شرکتها.
ظاهرا مدیران شرکت نگین خودرو ، فروش خودرو را تنها در دریافت پول می دانند و تحویل خودرو به مشتری را فراموش کرده اند.
شاید بارها در مورد شکست برند رنو در بازار ایران شنیده ویا خوانده باشید خودروهایی که با قیمت های گزاف به بازار عرضه می شوند و تعداد این خودروها در بازار کمتر از تعداد بیلبوردهای تبلیغاتی این شرکت است و قیمت بالای این خودروها را فراموش کنید، اما از برخورد مسئولین این شرکت با خریداران نمی توان به سادگی گذشت.
اخیرا هم سایت خبری پرشین خودرو مطلبی مبنی بر برخورد فیزیکی کادر اجرایی نگین خودرو با مشتریانی که در صف دریافت خودروی خود بودند منتشر کرد.
این برخورد ما را به یاد گفته های ماه قبل مدیرعامل این شرکت انداخت که چندی پیش بود مدیرعامل این شرکت از اجرای تمامی تعهدات نگین خودرو تا پایان اردیبهشت ماه خبر داده بود.
خبری که ظاهرا جنس اجرای تعهدات در این شرکت را کمی عجیب و متفاوت کرده است.
امیدواریم این برخورد غلط و زننده در شرکتهای دیگر بویژه شرکتهای دیگر این گروه وارد کننده خودرو نهادینه نشود.
گزارش از عماد الدین جعفری - باشگاه خبرنگاران