طبق آخرین مطالعات صورت گرفته، حتی علی رغم ارائه تخفیف از سوی خودروسازان بین المللی میزان تمایل مشتریان چینی به خرید انواع خودروهای سواری و شاسی بلند کاهش یافته است.
براساس یک تحقیق صورت گرفته توسط موسسه NMT Indicator، میزان تمایل چینی ها به خرید خودروهای جدید در یک ماهه گذشته به کم ترین میزان خود از ماه دسامبر رسیده است.
در میان مشتریان چینی، میزان اعتماد مشتریان خرید اولی به بازار کاهش محسوسی داشته است به طوری که تمایل آن ها به خرید خودرو در ماه آوریل به کم ترین میزان ثبت شده از جولای سال 2014 رسیده است.
این در شرایطی است که خودروسازان بومی و خارجی حاضر در کشور چین هر دو تلاش دارند با ایجاد ترغیب، کاهش قیمت ها و ارائه تسهیلات بودن بهره فروش خود را افزایش دهند.
طبق اعلام انجمن دولتی خودورسازان چین ممکن است حتی میزان رشد فروش سال جاری از 7% پیش بینی شده نیز کم تر باشد.
گفتنی است تقریبا در دو سال گذشته بازار چین به پختگی رسیده و از ارقام دو رقمی به سمت روند کند تر رشد حرکت کرده است. البته دلیل این مسئله را می توان کاهش رشد اقتصادی کشور، اشباع بازار و اعمال سیاست های محدود کننده در شماره گذاری خودرو عنوان کرد.
منبع: خبرخودرو