عباسعلی غیاثی اظهار کرد: بسیاری از خودروهای وارداتی فاقد نمایندگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش هستند.
وی با بیان اینکه در برخی از برندهای خودروهای وارداتی حتی قطعات یدکی مصرفی نیز به سختی یافت میشود، خاطرنشان کرد: در این موارد صاحب خودرو پس از خرابی آن ناچار به مراجعه به تعمیرگاههای متفرقه است.
دبیر انجمن صنفی خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: در چنین مواردی تعمیرکاران یا از قطعات دست دوم برای تعمیر خودروها استفاده میکنند یا آنکه پیشنهاد واردات قطعه را به مالکان خودرو ارائه میدهند.
وی افزود: در بسیاری از برندهای خودروهای وارداتی به دلیل نبود شبکه رسمی خدمات پس از فروش، تعمیرکار آموزش دیده و آشنا به سیستم فنی آن خودرو نیز وجود ندارد که این موضوع مشکلاتی را در رفع ایرادات احتمالی ایجاد میکند.
غیاثی با بیان اینکه ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای داخلی نیز بی نقص نیست، تصریح کرد: با این حال تمام خودروسازان داخلی دارای نمایندگی رسمی و شبکه خدمات پس از فروش گسترده بوده و فعالیت آنها تحت نظارت انجمن، شرکت خودروساز و نظارت سازمانهای نظارتی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل نبود مکانیسم نظارتی در برخی از برندهای خودروهای وارداتی، حقوق مصرفکنندگان در بازار خدمات پس از فروش این خودروها تضییع میشود که این موضوع سرگردانی و نارضایتی مصرفکنندگان را به دنبال دارد.
منبع: ایسنا