عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت : با ارائه گزارشات رسمی در خصوص خرابی بیش از 3 هزار دستگاه اتوبوس و نیاز به تعویض کپسول و خرید لوازم جانبی از سوی سازمان اتوبوسرانی تهران به شورای شهر ، این بودجه در اختیار این سازمان قرار گرفت و اتوبوسهای مذکور تعمیر شدند .
ابوالفضل قناعتی گفت: با وجود نصب فیلتر بر روی 20 دستگاه اتوبوس به صورت پایلوت و نتیجه گیری مثبت تست آنها ، به دلیل هزینه 9 میلیون تومانی برای تهیه این فیلتر ها ، فعلا در برنامه سال 94 در خصوص تخصیص بودجه برای این امر برنامه ای نداریم .
وی افزود: به دلیل عدم تمایل شرکت های خصوصی در زمینه خرید و نصب فیلتر بر روی اتوبوسهای خود فعلا این طرح راکد است .
وی گفت : با تخصیص بودجه برای خرید اتوبوس در سال 94 در حدود 200 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران افزوده خواهد شد .
قناعتی در ادامه گفت: با کاهش 15 تا 20 درصدی بودجه ناوگان اتوبوسرانی تهران به نسبت سال گذشته و باتوجه به هزینه تعمیرات و نگهداری اتوبوس ها ، شهرداری برای تامین هزینه این بخش خود نیازمند حمایت های دولت می باشد .
وی افزود: به دلیل خرابی دو هزار دستگاه از 6 هزار دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل در حال حاضر فقط 4 هزار اتوبوس در تهران در حال فعالیت هستند در حالی که در این کلانشهر حداقل 10 هزار اتوبوس باید فعالیت داشته باشد تا سازمان اتوبوسرانی بتواند حمل و نقل خوبی را به مسافران ارائه دهد .
وی در ارتباط با افزایش نرخ کرایه ها گفت: با توجه به گرانی قطعات خودرو ، هزینه تعمیر، دستمزد بالای تعمیر گاه ها و با توجه به افزایش نرخ تورم ، افزایش نرخ کرایه ها کمکی به رانندگان در خصوص تامین معیشت آنها است.
قناعتی خاطرنشان کرد: در جهت هدفمند سازی یارانه ها و توصیه دولت به شهروندان برای استفاده هرچه بیشتر از حمل و نقل عمومی برای صرفه جویی در مصرف بنزین ، متاسفانه دولت قبل و فعلی به تعهدات خود در جهت پرداخت 82.5 درصد بودجه برای خرید اتوبوس به شهرداری عمل نکرده و شهرداری خود باید این هزینه را پرداخت کند.
قناعتی در پایان اشاره کرد: برای تشویق هر چه بیشتر مردم در خصوص استفاده از حمل و نقل عمومی با ید شرایط مطلوبی را در سازمان اتوبوسرانی تهران ایجاد کنیم .
منبع: خبرخودرو